Thursday, February 10, 2011

Di mana Teja?

Megat, Masih Sempatkah Mengejar Teja

Jika berkesempatan, Megat
segeralah mengejar Teja
sebelum kau hilang segala
jejaknya masih jelas
kerana di situ ada cintamu.


Sebelum terlewat, kejarlah Megat
bayang Teja yang belum menjauh
kerana di dalam tubuhnya
berkapukan maruah lelakimu.


Tanda darah kita

(Petikan daripada Kumpulan Puisi Remaja Suluk Cinta , karya seorang sahabat, Saudara Ridzuan Harun. DBP 2008)


Aku tidak mampu menjejak Tejaku. Telah ku cuba mengejar Tejaku, telah ku cuba tawan kembali Tejaku, tapi Tejaku makin menjauh. Aku seakan sudah hilang jejak Tejaku. Biarlah aku berdiri di sini sahaja bersama bahteraku yang terkandas, menyimpan kejap kisah Teja yang tiada galang ganti. Kerana aku tidak sesekali melepaskan Teja. Biarlah Teja pergi jika itu kehendak Teja. Dan aku Megat, akan menunggu Teja di sini.

1 comment:

  1. We don't meet people by accident.
    They are meant to cross our path for a reason!

    ~Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.~

    ReplyDelete